ایا الکل صنعتی هم ضدعفونی میکند؟

ایا الکل صنعتی هم ضدعفونی میکند ؟

ایا الکل صنعتی هم ضدعفونی میکند ؟

در این مقاله به صورت مفصل حول این مطلب توضیح داده می شود که ایا الکل صنعتی هم ضدعفونی میکند ؟ در این روزها و با شیوع بیماری کشنده کرونا نیاز مردم به استفاده از مواد شوینده و ضدعفونی کننده بالاتر رفته و بالعکس این مواد به سختی قابل خرید است و گاها یافت نمی شود. بیماری کرونا مثل هر ویروس دیگری به بعضی مواد ضدعفونی کننده مقاوم است و یکی از ضدعفونی کننده های خوب و قوی که برای انسان هم مضر نیست، الکل اتانول است. الکل اتانول همان الکل طبی است که نباید آن را به اشتباه با الکل صنعتی یا الکل متانول اشتباه گرفت. این روزها الکل صنعتی با قیمت‌های متفاوتی از 10 تا 20 هزار تومان در سوپر مارکت‌ها و داروخانه‌ها با عنوان ضدعفونی کننده اجسام به فروش می‌رسد اما این ماده صنعتی واقعا خاصیت ضدعفونی را دارد؟

نکته مهم آنکه الکل زرد یا همان الکل صنعتی حاوی متانول است و کمترین خاصیت ضد عفونی کنندگی را دارد علاوه بر این، این نوع الکل به شدت سمی بوده و برای سلامتی بسیار مضر است. این الکل صنعتی می تواند منجر به سردرد، سرگیجه، حالت تهوع و در صورت بروز علائم شدید تر اغما و مرگ شود.

تشخیص الکل صنعتی و طبی

بهترین نوع ماده ضدعفونی کننده وایتکس با غلظت یک درصد است یا الکل سفید 70 درصد است. البته نیاز است به صورت مکرر دست ها با آب و صابون به شیوه درست شسته شوند که در زیر تصاویرآن آمده است.

ایا الکل صنعتی هم ضدعفونی میکند

بهترین ماده ضدعفونی:

برای تهیه ماده ضدعفونی کننده با وایتکس نیاز است تا 99 واحد آب به یک واحد وایتکس بیفزایید. جهت انجام این کار می توانید از ترازوی خانگی استفاده کنید تا بهترین بهره را از آن ببرید. برای ضدعفونی سطوح می توانید از محلول 10 درصد وایتکس استفاده کنید تا بهترین بازدهی را داشته باشد.

امیدواریم این مقاله برای آن دسته از عزیزانی که تقاضا داشتند در زمینه ” ایا الکل صنعتی هم ضدعفونی میکند ” اطلاعات کسب کنید مثمر ثمر بوده باشد.

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟
تماس با ما