بهترین مواد شیمیایی ضدعفونی کننده و گندزدا برای مبارزه با کرونا ویروس

آنچه در این مقاله می خوانید:

تفاوت مواد شیمیایی ضدعفونی کننده و گند زدا:انواع بهترین مواد شیمیایی ضدعفونی کننده:1- فنل ها یا فنول ها:2- الکل ها و ضدعفونی کنندگی قوی آنهامحدودیت الکل ها در ضدعفونی کنندگی :3- آلدئیدها – گلوتار الدئید:کاربرد این ماده ی ضدعفونی کننده:4-  اکسیدکننده ها:ضدعفونی کردن سطوح با هیدروژن پر اکسید:ساخت محلول با مواد شیمیایی به عنوان ضدعفونی کننده :بهترین گندزداهای شیمیایی :1- آب ژاول یا هیپوکلریت سدیم2- اسپری الکل و آویشن :3- پراستیک اسیدخرید انواع مواد شیمیایی ضدعفونی کننده و گندزدا در تهران
بهترین مواد شیمیایی ضدعفونی کننده

در این روزها بیماری کرونا همه ی جامعه را درگیر خود کرده است و خطر یزرگی بشریت را تهدید کرده است.

بهترین مواد شیمیایی ضدعفونی کننده

که همه به دنبال بهترین مواد شیمیایی ضدعفونی کننده و گندزدا برای مبارزه با کرونا ویروس از طریق تمیز کردن سطوح، لباس ها، دست ها و ظروف و … هستند. همانطور که مستحظرید پیشگیری همیشه راهکاری بهتر نسبت به درمان است. بهترین راه درمان این است که تمام اجسامی که در تماس هستید را به بهترین شکل ممکن ضد عفونی کنید و هر 3 تا 4 ساعت یکبار ضدعفونی را تمدید کنید. در چنین شرایط بغرنجی مردم به دنبال مواد شیمای ضدعفونی کننده و گندزدا هستند که متاسفانه اغلب توسط افراد  سودجو احتکار شده است. این امر سبب شده تا قیمت انواع ژل های ضدعفونی کننده و مواد شوینده و بهترین مواد شیمیایی ضدعفونی کننده بالا رود .برای مثال الان در داروخانه ها ماسک و مواد ضدعفونی و ژل های ضدعفونی کمیاب و اکثر جاها نایاب شده است. اما شما همراهان کیمیا شیمی رازی می توانید به سادگی با امکاناتی که در هر خانه ای یافت می شود مواد ضدعفونی کننده تهیه کنید که هم کارایی بالایی داشته باشد و هم هزنیه پایینی.

در این مقاله قصد داریم به شما انواع بهترین مواد شیمیایی ضدعفونی کننده را معرفی کنیم، و آموزش تهیه گندزدا و ضدعفونی خانگی را آموزش دهیم.

تفاوت مواد شیمیایی ضدعفونی کننده و گند زدا:

ضدعفونی کنندها دسته‌ای از مواد شیمیایی هستند که با اثر بر باکتری‌ها ، ویروس‌ها ، قارچ‌ها ، اسپور باکتریها و سایر اورگانیسم‌ها ، آنها را از بین می‌برند و یا از رشد آنها جلوگیری می‌کنند.

1- مواد ضدعفونی کننده ‌ای را که برای سطح پوست و بدن و در بافت‌های زنده استفاده می‌شوند، گندزدا نامیده می شود.

2- مواد ضدعفونی کننده که برای ابزار ، وسایل ، لباس‌ها ، کاشی‌ها ، وان حمام ، دستشویی و حمام استفاده می شود را ضد عفونی کننده می‌نامند.

استفاده از ضدعفونی کننده‌ها برای تامین سلامتی افراد در جامعه بسیار ضروری است و از عوامل مهم پیشگیری از بیماری‌ها به خصوص بیماری‌های مسری و واگیر دار است.

انواع بهترین مواد شیمیایی ضدعفونی کننده:

به طور کلی می توان مواد شیمیایی ضدعفونی کننده را در 7 دسته زیر خلاصه کرد:

1- فنل ها یا فنول ها:

فنل که با نام های شیمیایی هیدروکسی بنزن، کربولیک اسید، متیک اسید، هیدروکسی بنزن و بنزنول نیز شناخته می شود، دسته ای از ترکیبات آلی هستند که به‌ صورت جامد خالص سفید رنگ بلوری یافت می‌شود که دارای انحلال‌ پذیری بالایی در آب بوده که این خاصیت به علت ایجاد پیوند هیدروژنی بین مولکول‌های آب با فنل است. این ماده، به عنوان ماده اولیه در خیلی از صنایع شیمیایی کاربرد دارد. از کاربردهای رایج آن به عنوان گندزدا و ضدعفونی کننده در ساخت صابون ها می توان نام برد.

2- الکل ها و ضدعفونی کنندگی قوی آنها

همیه الکل ها را به عنوان بهترین مواد شیمیایی ضدعفونی کننده می شناسند ولی در نظر داشته باشید که  اثر الکل ها (مانند اتیل الکل و ایزوپروپیل الکل 70%) به عنوان یک گند زدا محدود می باشد. زیرا به علت سرعت بالای تبخیر تماس کوتاه است. همچنین الکل های با زنجیره بلند تر فعالیت ضد میکروبی بیشتری از الکل های با زنجیره کوتاهتر دارند. در بعضی سایت ها به علت سود جویی بیشتر عنوان شده است که متانول در غلظت بالای 50% خواص عالی برای باکتری کشی دارد. ولی از دید مهندسی شیمی متانول در هر درصد خلوصی خاصیت ضدعفونی پایینی دارد و در عوض به شدت سمی و خطرناک است که حتی ممکن است باعث کوری و مرگ شود.

محدودیت الکل ها در ضدعفونی کنندگی :

الکل ها روی ویروس های بدون پوشش بویژه ویروس هپاتیت A و اسپورها موثر نیستند. برای گندزدایی مواد با الکل باید در آن غوطه ور شوند. اتیل الکل و ایزوپروپیل الکل در محدوده غلظت 60-90 % (حجمی-حجمی) به عنوان ضد عفونی کننده دست در پرسنل بخش های بهداشتی مقبولیت دارد

3- آلدئیدها – گلوتار الدئید:

این مواد شیمیایی به عنوان به عنوان استریل کننده سرد در صنعت بهداشت و درمان جایگاه ویژه ای دارد. این محلول در غلظت های 1 تا 2 درصد مورد استفاده قرار می گیرد و تا 2 هفته قابل استفاده است. درصد های بالاتر استفاده نمی شود و مضر هستند.

کاربرد این ماده ی ضدعفونی کننده:

از این مواد شیمیایی ضدعفونی کننده برای ضدعفونی کردن سرد استفاده می شود. برای مثال وسیله های حساس به گرما مانند ابزار دیالیز ، برونکوسکوپ ها ، تجهیزات دندان پزشکی و سایر ابزارهای پزشکی استفاده می شود. همچنین به عنوان تمیز کننده در صنایع مانند : صنایع غذایی ، آشامیدنی ها ، دخانیت و مواد شوینده  مورد استفاده قرار می گیرد. آلدئیدها قیمت مناسبی دارند اما می توانند سمی باشند.

4-  اکسیدکننده ها:

معروف ترین مواد شیمیایی ضدعفونی کننده که اکسید کننده هستند می توان به هیدروژن پراکسید و پرمنگنات پتاسیم اشاره کرد. می توان گفت هیدروژن پر اکسید خواص سفید کنندگی و ضدعفونی کنندگی بالایی دارد و برای سلامت پوست، مو و دندان از آن می توان استفاده کرد.

ضدعفونی کردن سطوح با هیدروژن پر اکسید:

آئروسل پراکسید هیدروژن یکی از فناوری ها مهم و جدید برای ضدعفونی کردن سطوح است. در این تکنولوژی از پراکسید هیدروژن 3 تا 7% با یون نقره یا بدون آن، جهت ضدعفونی سطوح استفاده می شود. اندازه ذرات آئروسل که در محیط منتشر می شوند عموما بین 2 تا 12 میکرون می باشد.

ساخت محلول با مواد شیمیایی به عنوان ضدعفونی کننده :

برای ضدعفونی کردن سطوح محلول زیر را تهیه کنید و بر روی سطوح یا ظروف اسپری کنید:

آب ژاول یا وایتکس یک پیمانه

آب سرد هشت پیمانه

طرز تهیه این ماده ضد عفونی کننده به این شکل است که باید وایتکس را به هشت لیوان آب سرد افزود و بر روی سطوح مورد نظر اسپری کرد. علت این که می گوییم آب سرد این است که شدت واکنش بین آب و وایتکس به حداقل برسد. 

بهترین گندزداهای شیمیایی :

1- آب ژاول یا هیپوکلریت سدیم

اگر به دنبال مواد شیمیایی گندزدای قوی برای وسایل و تجهیزات در آشپزخانه، حمام و سرویس های بهداشتی، یا آزمایشگاه ها و مراکز درمانی هستید، آب ژاول پیشنهاد خوبی است. آب ژاول می تواند، تمام میکروب‌ها اعم از قارچ، ویروس و باکتری را نابود می کند. فقط بایستی آن را در ظروف مات و سربسته نگهداری کرد.

2- اسپری الکل و آویشن :

10 قطره عصاره آویشن و 30 میلی لیتر الکل 96 درصد را در یک ظرف  ریخته و 200 سی سی مابقی را با آب پر کنید. و با خیال راحت بر سطوح مختلف اسپری کنید تا بهترین ضد عفونی انجام شود.

3- پراستیک اسید

این ماده غلظت های مختلفی برای گندزدایی سطوح دارد. و در غلظت 1% یک ماده ی سترون کننده است.

 

خرید انواع مواد شیمیایی ضدعفونی کننده و گندزدا در تهران

کیمیا شیمی رازی در این شرایط بحرانی و درگیر با ویروس خطرناک کرونا آمادگی کافی را برای فروش و پخش انواع بهترین مواد شیمیایی ضدعفونی کننده در سطح ایران را دارد. این مرکز با داشتن کادر مشاوره قوی در این زمینه آمادگی پاسخگویی به سوالات شما عزیزان را در تایم اداری دارد.

جهت خرید و فروش این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید:

مشاور فروش: سامان بیگدلی

راه های ارتباطی:

phone icon شماره تماس: 09120699317

whatsApp icon پاسخگویی واتساپ: کلیک کنید

telegram icon تلگرام: KCHRP@

email icon ایمیل: info@kimiashimirazi.com

0

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.