توزیع کننده‌ متانول در بازار ایران

توزیع کننده متانول در بازار ایران توسط شرکت های بازرگانی و پتروشیمی ها از طریق مجرای بورس کالا انجام می شود. توزیع این محصول در شرایطی است که پتروشیمی ها این محصول را تنها به شرکت های تولید کننده می دهند. متانول در انبار های شور آباد بسته بندی و از آنجا توسط توزیع کننده ها به سراسر کشور ارسال می شود که قیمت آن وابسته به چندین عامل است که مهم ترین عامل آن قیمت روزانه نفت خام است چرا که مهم ترین عامل تاثیر گذار در قیمت این محصول قیمت گاز طبیعی است.

متانول چیست؟

متانول نوعی ماده شیمیایی بی رنگ و با بوی بسیار تند و زننده است که مشتریان زیادی در سراسر دنیا دارد چرا که بسیار پر کاربرد است. مهم ترین کاربرد های متانول در تولید دیگر مواد شیمیایی، ضد یخ، و سوخت است که این موارد شامل دیگر چیز ها نیز می شود. سالانه میلیون ها تن متانول در سراسر دنیا تولید و به مصرف می رسد که سهم ایران از تولید این محصول بسیار بالاست و جز تولید کننده های بزرگ در دنیا محسوب می شود.

در ایران 6 پتروشیمی وظیفه تولید این محصول را به عهده دارند که مهم ترین آن پتروشیمی زاگرس و کاوه است که جز بزرگترین پتروشیمی ها در دنیا محسوب می شوند. اولین پتروشیمی تولید کننده متانول در کشور، پتروشیمی شیراز است که قبل از اتقلاب به بهره برداری رسید. ولی ظرفیت تولیدی این پتروشیمی به نسبت دیگر پتروشیمی ها بسیار پایین تر است. پتروشیمی شیراز به دلیل موقعیتی که دارد بیشتر متانول تولیدی خود را برای مصارف داخلی ارسال می کند. به این دلیل که پتروشیمی شیراز دسترسی به آب های آزاد ندارد و بیشتر متانول صادراتی از طریق مرز های آبی صادر می شود. متانول به صورت مایعی بی رنگ با چگالی بسیار پایین و در حدود 800 کیلوگرم بر متر مکعب است که تاثیر آن در اختلاف بین حجم و وزن بشکه است. برای مثال یک بشکه 220 لیتری از متانول، 175 کیلوگرم وزن دارد.

توزیع کننده متانول
توزیع کننده متانول

متانول دمای جوش 65 درجه سانتی گراد دارد که این سبب می شود تا در دمای محیط به سرعت تبخیر شود و بنابراین برای نکهداری این ماده در انبار باید موارد خاصی را رعایت کنید. چرا که این ماده به شدت سمی است و علاوه بر ضرر هرز روی این ماده، خطر مسموم شدن محیط وجود دارد که باعث آسیب به کارگران می شود. این آسیب دیدگی از سردرد، سرگیجه، حالت تهوع شروع می شود و ممکن است تا کوری و حتی مرگ بینجامد. در بیماری اخیر یا همان کویید 19 بسیاری بر اثر استفاده از الکل متانول به جای اتانول جان خود را از دست دادند و یا دچار کوری شدند. بنابراین نیاز است تا توزیع کنندگان این ماده در توزیع این محصول کمال دقت را به عمل آورند تا به دردسر نیفتند. این محصول تنها بایستی به کسانی که تولید کننده هستند به فروش برسد تا دست مردم عادی نرسد.

توزیع کننده متانول

توزیع کننده متانول در کشور اکثرا در تهران هستند و انبار هایشان در شورآباد است. این سبب می شود تا بورس محصولات شیمیایی در تهران باشد و مشتریان بدانند باید به کجا مراجعه کنند. قیمت این محصول بسته به نوع سفارش متفاوت خواهد بود و بسته به نظر مشتری بسته بندی مورد نظر برایش ارسال می شود. البته متانول تنها در یک نوع بسته بندی و آن هم بشکه 220 لیتری به فروش می رسد و حالت دوم در تانکر های 25 تنی مخصوص حمل متانول که قیمت آن به مراتب پایین تر است و هر کدام از مشتریان بسته به شرایطی که دارند یکی از این دو مورد را سفارش می دهند.

توزیع کننده متانول می تواند از شرکت های بزرگ تهرانی نمایندگی بگیرد تا بتواند در این زمینه شروع به فعالیت کند. سود مربوط به متانول به نسبت دیگر مواد شیمیایی پایین تر است ولی در عوض مشتریان بیشتری دارد و می توان بهترین عملکرد و سود آوری را تجربه کرد. متانول توزیعی توسط توزیع کننده متانول معتبر در کمترین زمان به دست مشتری نهایی می رسد که مشتری در این زمینه می تواند به این شرکت ها اعتماد کند. به طور کلی دو نوع روش خرید متانول وجود دارد. راه اول این است که به صورت حضوری سری به این شرکت ها بزنید و یکی یکی استعلام قیمت کنید که راهی پر هزینه و زمان بر است. ولی راه دوم که ما نیز توصیه می کنیم این است که به موتور جستجو گر گوگل سری بزنید و عبارت کلیدی مورد نظر خود را سرچ کنید.

فروش متانول بشکه

10 سایت برتر در این زمینه می توانند گویای بهترین شرکت هایی است که در این زمنیه در حال فعالیت هستند و می توانید در کمتر از ربع ساعت از این شرکت های استعلام قیمت کنید. البته این به شرطی است که اطلاعات شما در مورد متانول بالا باشد در غیر این صورت بایستی کمی راجع به این ماده اطلاعات به دست آورید تا بتوانید به خوبی با فروشنده صحبت کنید و درخواست خود را به درستی مطرح کنید. توزیع کننده متانول در دیگر شهر ها نیز حضور دارد ولی نه به اندازه بازار تهران و مسلما قیمت بالاتری دارد. البته گاهی برای بشکه های با تعداد کمتر، نیاز است تا از همان شهر بار خود را تهیه کنید چرا که کرایه ها بسیار بالا رفته است و صرف نمی کند بار را از تهران تهیه کنید.

عرضه کنندگان متانول با کیفیت در کشور

بازار متانول ایران

بازار متانول ایران مشتریان زیادی دارد و در صورتی که بتوانید در این زمینه خبره شوید و بازاریابی خوبی انجام دهید، می توانید سهم بزرگی از بازار را در دست بگیرید و به سود خوبی برسید. در صورتی که بتوانید هدفمند کار کنید می توانید در کمترین زمان به اهداف بالایی برسید. بازار متانول ایران به نسبت بازار صادراتی این ماده میزان فروش پایین تری دارد که این به دلیل تولید بسیار بالای این ماده در کشور است. صادرات متانول به کشور های شرق آسیا، ترکیه، کشور های اروپایی و حتی آفریقایی انجام می پذیرد و در صورتی که بتوان دیگر کشور ها را هم بازار یابی کرد می توان امید این را داشت که بتوان کم کم وابستگی به نفت را تا حد زیادی کم کرد.

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟
تماس با ما