درصد الکل صنعتی چقدر است؟

آنچه در این مقاله می خوانید:

الکل صنعتی:درصد الکل صنعتی چقدر است ؟
درصد الکل صنعتی چقدر است

“درصد الکل صنعتی چقدر است ؟” این سوالی است که در فضای گوگل به مقدار زیاد سرچ می شود و می توان گفت دغدغه عده ای از مردم است.

الکل صنعتی:

الکل صنعتی یا همان متانول نوعی حلال بی رنگ با بوی بسیار تند و زننده است که مصارف بسیاری در صنایع مختلف دارد. این ماده اشتعال پذیر در صورت وجود مثلث آتش یعنی اکسیژن، جرقه و ماده اشتعال زا به شدت آتش می گیرد. شعله سوختن این ماده نارنجی قرمز رنگ است که متفاوت از اتانول است که آبی رنگ است. الکل صنعتی به هیج وجه خصوصیت ضدعفونی کنندگی ندارد و در بیمارستان ها برای ضدعفونی نباید استفاده شود. این ماده برای موارد زیادی کاربرد دارد که می توان به تولید فرمالدهید، استیک اسید به عنوان 2 مورد مهم اشاره کرد. الکل صنعتی ماده ای است که در پتروشیمی ها و در تناژ بالا تولید می شود که بخشی از آن برای صادرات روانه مرز ها می شود و بخش دیگر آن برای مصارف داخلی استفاده می شود. با بروز بیماری کرونا و عدم وجود مواد ضدعفونی کننده در داروخانه ها برخی سودجویان متانول را بسته بندی و به جای اتانول به فروش رساندند. برخی دیگر متانول را با همان نام متانول بسته بندی کردند که هر دو باعث کشته شدن عده ای از هم میهنان عزیزمان شدند.

درصد الکل صنعتی چقدر است ؟

درصد الکل صنعتی در تمامی پنروشیمی ها در تمام کشور ها یکی است و معادل با 99.85 درصد است.

فروش متانول کاربردی

علت آن است که طراحی پتروشیمی ها و واحد های تولیدی متانول توسط تعدادی کشور محدود انجام می شود. این موضوع سبب شده تا درصد متانول تولیدی تمامی پتروشیمی ها ثابت باشد. درصد الکل صنعتی را می توان به راحتی تا درصدهای پایین تری آورد تنها نیاز است یک سری محاسبات اولیه انجام دهید تا به عدد مورد نظر برسید. به طریق فرمول زیر می توان عملیات رقیق سازی متانول را انجام دهید (n درصد مورد نظر و x مقدار آبی است که باید به متانول افزوده شود).

    100n+nx=9985

برای مثال اگر بخواهید متانول 25 درصد درست کنید بایستی مقدار 299.4 گرم آب به 100 گرم متانول بیفزایید.

     9985=x*25+25*100

و در نهایت مقدار x برابر با 299.4 خواهد شد.

 

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

جهت خرید و فروش این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید:

مشاور فروش: سامان بیگدلی

راه های ارتباطی:

phone icon شماره تماس: 09120699317

whatsApp icon پاسخگویی واتساپ: کلیک کنید

telegram icon تلگرام: KCHRP@

email icon ایمیل: info@kimiashimirazi.com

0

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.