کربنات سدیم | تولید کننده سودا اش صنعتی + قیمت فروش

آنچه در این مقاله می خوانید:

کربنات سدیم چیستخصوصیات کربنات سدیمکاربرد کربنات سدیممصارف عمده کربنات دی سدیمتفاوت بین کربنات سدیم سنگین و سبکتولید کننده کربنات سدیمفروش کربنات سدیم
کربنات سدیم سمنان

کربنات سدیم با نام سودا اش را شرکت های تولید کننده کاوه، مراغه و سمنان تولید می کنند و می توان از آن برای صنایع مختلفی استفاده کرد.

کربنات سدیم چیست

خاکستر سودا سنگین با نام تجاری کربنات سدیم در ایران و جهان شناخته می شود و دارای فرمول شیمیایی Na2CO3 می باشد.

تولید مصنوعی کربنات سدیم در ظرفیت بالا از دو ماده نمک سدیم کلرید و سنگ آهک و تحت Solvay process بدست می آید.

محصول خروجی از این فرآیند به حالت یک جامد پودری سفید و بدون بو می باشد که دارای خاصیت قلیایی بسیار قوی می باشد.

خاصیت جذب رطوبت قوی دارد و می تواند به هر نسبتی با آب حل شود و یک محلول آبی با قابلیت قلیایی متوسط را تشکیل دهد.

محصول کربنات سدیم سنگین دارای کاربردهای بسیار زیادی در صنعت است و به طور گسترده و وسیع در جهان مورد مصرف قرار می گیرد.

یکی از ارزنده ترین کاربردهای سودا اش سنگین را می توان در ساخت شیشه اتومبیل و ساختمان دانست و طبق اطاعات آماری، پنجاه درصد از کل کربنات سدیم را برای تولید شیشه مصرف می کنند و از گرید سنگین استفاده می شود.

علت استفاده و مصرف Soda Ash برای ساخت شیشه را می توان به عنوان شار در ذوب کردن سیلیس دانست که باعث خواهد شد تا نقطه ذوب را کاهش دهد و میزان انرژی مورد نیاز کمتر شود.

علاوه بر این، می توانید از این ماده به عنوان یک پایه شیمیایی قدرتمند، تولید خمیر و کاغذ، منسوجات، صابون و مواد شوینده و همچنین کاشی و سرامیک استفاده کرد.

همچنین می توانید از کربنات سدیم برای گوگرد زدایی از هوا استفاده کنید تا تصفیه شود، البته باید استاندارد مورد نیاز را رعایت کنید.

کربنات سدیم

خصوصیات کربنات سدیم

خاکستر سودا (سودا اش) با نام های تجاری کربنات سدیم و کربنات دی سدیم یک محصول شیمیایی جامد سفی رنگ می باشد که محلول آبی این ماده به شکل مایعی شفاف و بی رنگ است.

کربنات سدیم دارای نقطه ذوب بالا بوده و خاصیت قلیایی دارد و از این دو ویژگی می توان برای کاربردهای متعدد صنعت استفاده کرد.

هنگام تولید کربنات سدیم (سودا اش)، می تواند از نظر چگالی، اندازه و شکل متفاوت باشد و همین موضوع سبب شد تا دو گرید سبک و سنگین ایجاد شود.

کربنات سدیم

کاربرد کربنات سدیم

استفاه از کربنات سدیم سنگین بسیار رایج است و می توان از آن برای ساخت شیشه مانند شیشه بشقاب، شیشه بطری و سایر ظروف شیشه ای مصرف کرد، و از واکنش بین سوا اش و یک اسید چرب می توانید برای ساخت صابون استفاده لازم را ببرید.

در کاهش سختی آب، تصفیه کردن روغن ها، حذف گوگرد در صنایع متالورژی، فرآوری مواد معدنی و همچنین مس، سرب، نیکل، قلع، اورانیوم، آلومینیوم و سایر آماده سازی فلزات از ماده Soda Ash بهره می گیرند.

سفید کننده ها، بسته بندی ها، شوینده ها، کاتالیزورها و مواد رنگزا برای ساخت مواد نسوز و لعاب در صنعت سرامیک نیز از کربنات سدیم استفاده می کنند.

مصارف عمده کربنات دی سدیم

1- شیشه

2- صنایع شیمیایی

3- صابون و مواد شوینده

4- کاغذ

5- تصفیه گاز دودکش

6- تصفیه آب و فاضلاب

خرید کربنات سدیم صنعتی

تفاوت بین کربنات سدیم سنگین و سبک

حتما می دانید که محصول کربنات سدیم صنعتی دارای دو گرید سبک و سنگین می باشد و با یکدیگر اختلافاتی دارند که عبارتند از:

1- خصوصیات فیزیکی

از نظر فرمول شیمیایی یعنی Na2CO3 با یکدیگر هیچ تفاوتی ندارند و تفاوت این دو گرید در اندازه و خصوصیات فیزیکی همچون دانسیته، اندازه ذرات و شکل و زاویه ساکن.

به طور کلی، دانسیته سودا اش سبک بین 500 الی 600 کیلوگرم بر متر مکعب و دانسیته سودا اش سنگین برابر 1000 الی 1200 کیلوگرم بر متر مکعب می باشد.

2- روش تولید

برای تولید کردن کربنات سدیم سبک از فرآیند سولوی و مواد اولیه نمک سدیم کلرید و کربنات کلسیم استفاده می شود که شامل هفت مرحله می باشد و در مرحله پنج بدست می آید.

در حالی که برای تولید کردن سودا اش سنگین، همان گرید سبک را با آب مخلوط می کنند و پس از اعمال ابعاد مورد نظر تولید می شود.

خرید کربنات سدیم سبک

تولید کننده کربنات سدیم

شرکت های تولید کننده کربنات سدیم صنعتی در ایران به ترتیب ظرفیت شامل: سمنان (200.000 تن)، مراغه (400.000 تن) و کاوه (600.000 تن) می باشند که توانستند تحول بزرگی را در صنعت ایران ایجاد کنند.

این شرکت های تولید کننده می توانند محصول خود را در کیسه های 25 و 50 کیلویی با جنس پلی اتیلن و همچنین جامبوبگ 1000 و 1250 کیلویی بسته بندی کنند.

این شرکت ها عامل اصلی فروش کربنات سدیم سبک و سنگین در ایران هستند و می توانند حداقل 25 تن را در اختیار خریداران قرار دهند.

قیمت کربنات سدیم سبک

فروش کربنات سدیم

نمک خاکستر سودا پس از اینکه توسط شرکت های تولید کننده تولید و بسته بندی شد، می توان کارهای فروش را به صورت عمده و خرده انجام داد.

برای فروش کربنات سدیم عمده، محموله به طور مستقیم از کارخانه سمنان، مراغه تبریز و کاوه فیروزآباد بارگیری و ارسال می شود و می توانید آن را با بهترین قیمت تامین و خرید کنید.

ولی اگر به مقادیر کم و خرید جزئی را مد نظر قرار بدهید، فروش سودا اش را شرکت های بازرگانی انجام می دهند و آن را از انبار خود بارگیری و ارسال می کند.

توجه داشته باشید که، قیمت کربنات سدیم سبک و سنگین با یکدیگر متفاوت هستند و می توانید آخرین نرخ فروش در بازار داخلی را استعلام بگیرید.

تولید کننده کربنات سدیم سبک

5/5 - (3 امتیاز)

جهت خرید و فروش این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید:

مشاور فروش: سامان بیگدلی

راه های ارتباطی:

phone icon شماره تماس: 09120699317

whatsApp icon پاسخگویی واتساپ: کلیک کنید

telegram icon تلگرام: KCHRP@

email icon ایمیل: info@kimiashimirazi.com

6

6 پاسخ به “کربنات سدیم | تولید کننده سودا اش صنعتی + قیمت فروش”

  1. سلام
    سودا اش ارزانتر مربوط به کدام تولید کننده است؟

  2. سلام
    وقت بخیر
    مقاله بسیار جامعی در مورد کربنات سدیم ارائه دادید.
    خیلی ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *