بوی متانول را چطور از اتانول می توان تشخیص داد؟

بوی متانول

“بوی متانول را چطور از اتانول می توان تشخیص داد؟” این سوالی است که کسانی که با کارشناسان ما در شیمی رازی تماس می گیرند پرسیده می شود.

متانول چیست؟

متانول نوعی حلال بی رنگ، و با بوی بسیار زننده است که به شدت اشتعال پذیر است و با دمای شعله قرمز نارنجی می سوزد.

بوی متانول
بوی متانول

طرز تشخیص اتانول از متانول را در مقاله ای به صورت جداگانه توضیح داده ایم که می توانید آن را مطالعه کنید.

این ماده سمی در پتروشیمی ها و با مکانیزمی خاص تولید می شود که درجه خلوص آن 99.85 است و این درصد در تمامی پتروشیمی ها در تمام دنیا یکی است. بنابراین صادرات این ماده از کشور ایران به تمامی کشور های اروپایی و آسیایی در تناژ بالا انجام می شود. در ایران 6 پتروشیمی تولید کننده این ماده هستند که شامل شیراز، خارک، زاگرس، فن آوران و کاوه می شود. تا قبل از احداث پتروشیمی کاوه، کل تولید ایران حدود 3 میلیون تن در سال بوده و بعد از به بهره برداری رسیدن پتروشیمی کاوه این عدد به 5.5 میلیون تن در سال رسیده است. این باعث شده تا میزان صادرات ایران جهش خوبی داشته باشد و در صورتی که این روند به خوبی پیش رود می توان تا چند سال دیگر شاهد استقلال اقتصاد کشور از نفت شویم.

کاربرد های متانول:

متانول کاربرد های زیادی در صنایع مختلف دارد که هم برای مصارف داخلی و هم برای صادرات در تناژ بالا از آن استفاده می شود. از این ماده به عنوان حلال رنگ، تینر، تولید اسید استیک و فرمالدهید استفاده می شود. یکی از کاربرد های مهم همانطور که عنوان شد، تولید فرمالدهید است که اگر این مورد به خوبی انجام شود می توان از خام فروشی این ماده جلوگیری کرد. به دلیل اینکه در حال حاضر قیمت استیک اسید و فرمالدهید 2 تا 3 برابر قیمت متانول هستند که در صورتی که به درستی انجام شود سود بسیار از آن ایران خواهد شد.

بوی متانول را چطور از اتانول می توان تشخیص داد ؟

اما سوالی که از ابتدای این مقاله عنوان شد در اینجا پاسخ داده می شود. سوال این بود که بوی متانول را چطور از اتانول می توان تشخیص داد ؟ در حقیقیت متانول و اتانول هر دو الکل هستند که اولی الکل سبک تر و اتانول الکل سنگین تر است. اتانول برای موارد ضدعفونی ایجاد می شود و بوی شدیدی ندارد در صورتی که متانول بوی بسیار شدیدی دارد و خیلی خطرناک است. پس از بروز بیماری کرونا بعضی ها سودجویان متانول را به جای اتانول به فروش رساندند که باعث مرگ عده ای از هموطنانمان شد.

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟
سامان بیگدلی

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و فروش

جهت خرید و فروش این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید:

مشاور فروش: سامان بیگدلی

راه های ارتباطی:

phone icon شماره تماس: 09120699317

whatsApp icon پاسخگویی واتساپ: کلیک کنید

telegram icon تلگرام: KCHRP@

email icon ایمیل: info@kimiashimirazi.com

0

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.